Tuesday, July 26, 2011

Hanya Dalam Kenangan...SUKSIS UMS




Jejak kaki ke Sabah adalah satu harapan yang bermakna dalam hidup aku yang mana aku telah mendapat melanjutkan pelajaran dalam bidang Psikologi Pembangunan Belia dan Komuniti.Kehidupan sebagai seorang mahasiswa banyak memberikan aku pengalaman dalam hidup berdikari.Di UMS aku telah masuk satu Badan Kokurikulum iaitu Sukarelawan Polis Siswa/i (SUKSIS) yang lebih ke arah membentuk jati diri dalam kepolisian.Aku telah berjaya menempatkan diri dalam SUKSIS yang akan menjalani latihan selama 3 tahun.Dalam tempoh tersebut,banyak yang telah aku pelajari yang mana aku telah mendapat ramai kenalan dari Sarawak,Sabah dan Semenanjung.Dalam itu juga ia memberikan pengalaman bergaul dengan orang yang datang dari negeri lain yang mempunyai gelagat,perangai,budaya dan juga pertuturan.Ini secara tidak langsung aku mempelajari dari mereka.Dalam SUKSIS kami telah dipilih dan menjadi pelatih siri 1/2008.Sekarang kami telah pun ditauliahkan pada 10/7/2011 di UTM,Skudai dan telah menghabiskan latihan bersama-sama.Segala kenangan pahit manis yang kami lalui tidak akan mudah luntur begitu sahaja,kerana setiap pelatih dalah siri1/2008 ada gelagatnya..hanya memori bersama akan terpahat dalam ingatan selama-lamanya.Hubungan yang terjalin sekian lama akan kekal hingga akhir hayat.Saya mengharapkan semua akan berjaya dengan haluan masing-masing dan memaafkan diri ini andai kata pernah melukai sama ada dalam bicara ataupun perbuatan..All te best SUKSIS 1/2008..moga coretan ini menjadi kenangan bersama.


masa tahun 1..muka masih suci lagi..heheeh
e..mcm muka budak2


masih budak hingusan..hehehe
posing dlu sebelum g lawatan Unit Udara Polis Kota Kinabalu.




No comments:

Post a Comment